Κυριακή 7 Αυγούστου 2022
Τι είναι το Μητρώο του άρθρου 11 και πως θα προστατευθείτε από τις ενοχλητικές επικοινωνίες για πωλήσεις
Το Μητρώο άρθρου 11 ν. 3471/2006 είναι μία λίστα καταναλωτών που έχουν ζητήσει να μην δέχονται επικοινωνίες για απ’ ευθείας εμπορική προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών και για κάθε είδους διαφημιστικούς σκοπούς.
Με το άρθρο 11 παράγραφος 2 του Ν. 3471/2006 (όπως έχει τροποποιηθεί) προβλέπεται ότι “δεν επιτρέπεται η πραγματοποίηση μη ζητηθεισών επικοινωνιών με ανθρώπινη παρέμβαση (κλήσεων) για σκοπούς απ’ ευθείας εμπορικής προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών και για κάθε είδους διαφημιστικούς σκοπούς, εφόσον ο συνδρομητής έχει δηλώσει προς τον φορέα παροχής της διαθέσιμης στο κοινό υπηρεσίας ότι δεν επιθυμεί γενικώς να δέχεται τέτοιες κλήσεις. Ο φορέας υποχρεούται να καταχωρίζει δωρεάν τις δηλώσεις αυτές σε ειδικό κατάλογο συνδρομητών, ο οποίος είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου”.
Επομένως, κάθε πάροχος υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών οφείλει να τηρεί έναν ειδικό κατάλογο (το Μητρώο) με στοιχεία των συνδρομητών του, οι οποίοι έχουν δηλώσει ότι δεν επιθυμούν να δέχονται τηλεφωνικές κλήσεις για τους ανωτέρω σκοπούς.
Το Μητρώο είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερομένου (νομικού ή φυσικού προσώπου) που σχετίζεται επαγγελματικά με σκοπούς διαφήμισης και ο οποίος έχει ο ίδιος την υποχρέωση να το αναζητήσει και να το λάβει υπ’ όψιν του στην όποια διαφημιστική του ενέργεια, ώστε να μην κληθούν οι τηλεφωνικοί αριθμοί που θα περιέχονται σε αυτό.
Παρακάτω θα βρείτε τις σχετικές σελίδες απο τους μεγαλύτερους παρόχους.
COSMOTE
VODAFONE
WIND
NOVA
HCN
Διαβάστε περισσότερα...
Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2022
Μέτρηση ταχύτητας online (Speed test)
Αν θέλετε να ελέγχετε γρήγορα την ταχύτητα σύνδεσης στο Internet χωρίς να μπαίνετε στυς ρυθμίσεις του router σας μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μία από τις παρακάτω online αξιόπιστες σελίδες.
Ξεκινάμε:
Ookla Speedtest
https://www.speedtest.net/
Ένα από τα πιό γνωστά και αξιόπιστα εργαλεία για την μέτρηση της ταχύτητας με πολλές επιλογές (πχ επιλογή server κλπ)
Fast
https://fast.com/
Ενα πολύ λιτό και αξιόπιστο εργαλείο από το Netflix
Google speedtest
https://projectstream.google.com/speedtest
To παραπάνω εργαλείο παρεχέται απο την Google και είναι μέρος της gaming πλατφόρμας Google Stadia (εμφανίζει μόνο την ταχύτητα download)
Cisco Webex Network Test
https://mediatest.webex.com/#/main
To εργαλείο αυτό παρέχεται απο την κορυφαία εταιρία δικτυακών συστημάτων Cisco και τεστάρει κατά πόσο η ταχύτητά σας μπορεί να σηκώσει το Webex (ανήκει στην ίδια εταιρία). Φυσικά τα αποτελέσματα δεν αφορούν μόνο το webex αλλά όλες τις εφαρμογές. Διαβάστε περισσότερα...
Εύρεση κινητού χωρίς ενεργοποιημένη την τοποθεσία και τα data (4G, 5G)
Πώς μπορούμε να το βρουμε;
Ξεκινάμε,
Στο δικό μου κινητό έχω data να στήσω ένα hotspot.
Παω στις στις ρυθμίσεις hotspot και βαζω ως όνομα (SSID) το όνομα του wifi του σπιτιού μας και ως password επισης το ίδιο password του wifi του σπιτιου μας.
Ξεκινάμε και περπατάμε στο δρόμο που χάθηκε.
Εχω ανοιχτό ενα broswer όπου σε ένα incognito tab εχω τα συνδεθεί με τα στοιχεία της στο Find my phone της google και ξεκινάμε το ψάξιμο.
Κάθε 10 μέτρα κάνω αναζήτηση και μετά απο 20 λεπτά το κινητό συνδεεται στο wifi hotspot, επομένως ήμαστε κοντά του.
Αμέσως στελνω εντολή να κουδουνήσει και μετά από λίγο ακούγεται και το βρίσκουμε θαμένο στο χιόνι.
Τι κάναμε;
Ουσιαστικά κάναμε μια άλλη συσκευή (το κινητό μου), να λειτουργεί ως wifi hotspot με τα στοιχεία ενός δικτύου όπου η άλλη συσκευή (το κινητό της αδερφής μου) είχε αποθηκευμένα.
'Ετσι, βαζοντας το ίδιο όνομα δικτύου και κωδικό, το κινητό συνδέθηκε σαν να ήταν στο router του σπιτιού. (Το WiFi δεν κοιτάει Mac Addresses)
Αν δεν ειχε ενεργοποιημένο το wifi δεν θα το βρίσκαμε ποτέ!
Για αυτό τον λόγο όταν είστε εκτός σπιτιού προσπαθήστε πάντα να έχετε ενεργοποιημένα τα δεδομένα (αν έχετε φυσικά το αντίστοιχο πακέτο) και πάντα το wifi και την τοποθεσία! Διαβάστε περισσότερα...
Δευτέρα 3 Ιανουαρίου 2022
5 συνήθη λάθη ασφάλειας στα emails
Αδυναμία αναγνώρισης Phishing email
Μερικές φορές ένα Phishing email είναι πολύ εύκολο να εντοπιστεί, αλλά και πάλι πολλά είναι έτσι μεταμφιεσμένα και συχνά κάποιοι... "τσιμπάνε". Πιθανότατα θα περιέχουν έναν σύνδεσμο για να σας ανακατευθύνουν σε άλλο ιστότοπο και θα σας ζητήσουν να παρέχετε προσωπικές πληροφορίες (μερικές φορές σας ενθαρρύνουν να κάνετε λήψη ενός κακόβουλου αρχείου). Το "άγκιστρι" που χρησιμοποιούν συνήθως αυτά τα ανεπιθύμητα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι μια προειδοποίηση ή ειδοποίηση ότι υπάρχει πρόβλημα με τον λογαριασμό σας, όμως υπάρχουν μερικά κοινά σημάδια που πρέπει να προσέχετε και που θα σας βοηθήσουν να καταλάβετε αν το email που λάβατε είναι Phishing:
* Περιέχει ορθογραφικά λάθη και κακή σύνταξη
* Περιλαμβάνει έναν εξωτερικό σύνδεσμο, με μια διεύθυνση ιστού που μοιάζει με όνομα εταιρείας
* Γνωστά λογότυπα και εικόνες από εταιρείες
* Περιλαμβάνει ένα περίεργο αρχείο για λήψη
Θα πρέπει πάντα να αναφέρετε ένα email εάν πιστεύετε ότι είναι ανεπιθύμητο και, εάν δεν είστε βέβαιοι εάν το μήνυμα είναι νόμιμο ή Phishing, ελέγχετε τον λογαριασμό σας στην εταιρεία από την οποία το email ισχυρίζεται ότι έχει σταλεί για να δείτε εάν υπάρχει μια ειδοποίηση στον λογαριασμό σας ότι το επιβεβαιώνει . Μπορείτε επίσης να καλέσετε πάντα την εξυπηρέτηση πελατών της εταιρείας και να ρωτήσετε αν το έστειλαν αν θέλετε να είστε 100% σίγουροι.
Χρήση αδύναμου κωδικού πρόσβασης και μη τακτική αλλαγή του
Πάρα πολλοί άνθρωποι ορίζουν τους κωδικούς πρόσβασής τους όταν εγγράφονται για λογαριασμό email και σπάνια τον αλλάζουν μετά από αυτό. Για τη δική σας ασφάλεια και προστασία μέσω email, θα πρέπει να προσπαθήσετε να αλλάζετε τον κωδικό πρόσβασής σας σε τακτική βάση (περίπου κάθε 3-4 μήνες) και να μην επαναλαμβάνετε ποτέ τον ίδιο ακριβή κωδικό πρόσβασης εντός μιας περιόδου περίπου 18-24 μηνών.
Δεν ενημερώνετε το antivirus
Πολλοί άνθρωποι κάνουν το λάθος να μην ενημερώνουν ή να μην αναβαθμίζουν το antivirus και το firewall σε τακτική βάση. Αυτό είναι κρίσιμο, καθώς νέες τακτικές κυβερνοεπιθέσεων αναπτύσσονται και βελτιώνονται συνεχώς. Ελέγξτε τις ρυθμίσεις σας και φροντίστε να ρυθμίσετε τις παραμέτρους για τακτικές αυτόματες σαρώσεις – η συχνότητα των οποίων εξαρτάται απλώς από τον χρόνο που αφιερώνετε στο διαδίκτυο.
Απάντηση σε ανεπιθύμητα μηνύματα
Ακόμα κι αν ο μόνος λόγος που απαντάτε σε ένα ανεπιθύμητο email είναι για να ζητήσετε να σας βγάλουν από τη λίστα αλληλογραφίας τους, εξακολουθείτε να θέτετε τον εαυτό σας και τα προσωπικά σας στοιχεία σε κίνδυνο: ο αποστολέας ανεπιθύμητης αλληλογραφίας γνωρίζει τώρα ότι το email σας είναι ενεργό και θα συνεχίσει να στέλνει σας spam μηνύματα. Απλώς διαγράψτε το, αποκλείστε το, επισημάνετε το ως ανεπιθύμητο και προχωρήστε!
Διατήρηση μόνο ενός λογαριασμού email
Ένας άλλος τρόπος για να αυξήσετε την προστασία του email σας και να μειώσετε τον όγκο των ανεπιθύμητων μηνυμάτων που λαμβάνετε είναι να διατηρείτε πολλούς λογαριασμούς email. Θα πρέπει να προσπαθήσετε να έχετε διαφορετική διεύθυνση για το προσωπικό σας email, τις συνδρομές σας και το email της επιχείρησής σας. Αυτό μειώνει τον κίνδυνο λήψης ανεπιθύμητων μηνυμάτων και παραβίασης των προσωπικών σας στοιχείων. Και να θυμάστε, κάθε λογαριασμός email θα πρέπει να έχει διαφορετικό κωδικό πρόσβασης!