Saturday, July 20, 2013

Μάθημα οδήγησης με χειροκίνητο κιβώτιο



Αυτός ο οδηγός θα σας δείξει τα βασικά βήματα έτσι ώστε έχετε στο μυαλό σας την διαδικασία οδήγησης ενός αυτοκινήτου με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Προσοχή! Αν δεν ξέρετε να οδηγείτε, μην μπείτε ΠΟΤΕ πίσω από το τιμόνι αν δεν είστε με ένα δάσκαλο.



Μόλις καθίστε βάλτε αμέσως τη ζώνη σας! Όσο μαθαίνετε, είναι καλύτερα να έχετε κατεβασμένα τα παράθυρα καθώς αυτό βοηθά να ακούτε καλύτερα τον ήχο του κινητήρα για να αλλάζετε τις ταχύτητες αναλόγως.


Γνωριμία με τα πετάλια. Σε ένα αυτοκίνητο, υπάρχουν τρία πετάλια. Αυτό στο αριστερό άκρο είναι ο συμπλέκτης, το μεσαίο είναι το φρένο, και στη συνέχεια το γκάζι είναι στην άκρη δεξιά.


Ο συμπλέκτης χρησιμοποιείται στο ξεκίνημα του αυτοκινήτου, για την αλλαγή ταχύτητας και για να σταματά το αυτοκίνητο όταν πατάτε το φρένο, χωρίς να σβήσει ο κινητήρας. Πριν να αλλάξετε ταχύτητες, ο συμπλέκτης πρέπει να είναι πατημένος.


Ρυθμίστε το κάθισμα προς τα εμπρός ώστε να πατάτε το πεντάλ του συμπλέκτη με το αριστερό σας πόδι πλήρως ως το πάτωμα.


Πατήστε το πεντάλ του συμπλέκτη και κρατήστε το στο πάτωμα. Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να καταλάβουμε το πώς η διαδρομή του πεντάλ του συμπλέκτη διαφέρει από εκείνη του φρένου και του γκαζιού, και επίσης να συνηθίσουμε την σταδιακή και σταθερή απελευθέρωσή του.


Μετακινήστε το μοχλό ταχυτήτων στη νεκρά. Αυτή είναι η μεσαία θέση και την καταλαβαίνετε όταν μετακινείται ο μοχλός ελεύθερα από την μία μεριά στην άλλη (αριστερά-δεξιά).
Θεωρούμε πως δεν έχουμε ταχύτητα στο κιβώτιο όταν:
* ο μοχλός ταχυτήτων είναι στην νεκρά ή
* το πεντάλ του συμπλέκτη είναι πατημένο.


Ξεκινήστε το αυτοκίνητο με το κλειδί, φροντίζοντας να κρατάτε ταυτόχρονα πατημένο το πεντάλ του συμπλέκτη στο πάτωμα.


Μόλις ο κινητήρας ξεκινήσει, μπορείτε να αφήστε το πόδι σας από το συμπλέκτη (εφ 'όσον ο μοχλός ταχυτήτων είναι στην νεκρά).


Πατήστε και πάλι το συμπλέκτη στο πάτωμα και μετακινήσετε το μοχλό ταχυτήτων στη πρώτη ταχύτητα (Πάνω αριστερά).


Σιγά-σιγά σηκώστε το πόδι σας από το συμπλέκτη μέχρι να ακούσετε τον ήχο του κινητήρα αρχίζει να πέφτει, τότε πατήστε ξανά τον συμπλέκτη. Επαναλάβετέ το αρκετές φορές, μέχρι να μπορείτε να αναγνωρίσετε αμέσως τον ήχο. Αυτό ονομάζεται και σημείο τριβής.


Για να μετακινηθεί το αυτοκίνητό, σηκώστε το πόδι σας πάνω από το συμπλέκτη μέχρι οι στροφές του κινητήρα να πέσουν λίγο και πατήστε ελαφρά το γκάζι. Ασκήστε ισορροπημένη πίεση στο γκάζι ενώ ταυτόχρονα απελευθερώστε σιγά-σιγά τον συμπλέκτη.
Το παραπάνω θα χρειαστεί να το κάνετε αρκετές φορές για να βρείτε το σωστό συνδυασμό πατήματος. Ένας άλλος τρόπος είναι να απελευθερώσετε το συμπλέκτη μέχρι τη στιγμή κατά την οποία οι στροφές να πέσουν λίγο και στη συνέχεια να πατήστε το γκάζι. Στο σημείο αυτό το αυτοκίνητο θα αρχίσει να κινείται. Είναι καλύτερα όταν αφήνετε τον συμπλέκτη να έχετε αρκετές στροφές στον κινητήρα για να μην στολάρει (λόξιγκας). Αυτή η διαδικασία μπορεί να είναι λίγο δύσκολη στην αρχή, ενώ πάντα να είστε έτοιμοι να τραβήξετε το χειρόφρενο για να σταματήσει το αυτοκίνητο σε περίπτωση ανάγκης.


Αν αφήσετε το συμπλέκτη πολύ γρήγορα το αυτοκίνητο θα σβήσει. Αν ο κινητήρας ακούγεται σαν να πρόκειται να σβήσει, κρατήστε πατημένο το συμπλέκτη εκεί που είναι ή πατήστε τον ελαφρά.

Κατά την οδήγηση, όταν οι στροφές φτάνουν περίπου τις 2500 έως 3000, θα αλλάξουμε απο την πρώτη στην δεύτερη ταχύτητα. Ο αριθμός των στροφών για την αλλαγή ταχύτητας εξαρτάται από το αυτοκίνητο που οδηγείτε. Θα πρέπει να μάθετε να αναγνωρίζετε τον ήχο της μηχανής που θα σας "λεεί" ποτέ χρειάζεται η αλλαγή της ταχύτητας. Πατήστε προς τα κάτω το συμπλέκτη και τραβήξτε το μοχλό των ταχυτήτων κατ 'ευθείαν κάτω από 1η ταχύτητα στην κάτω αριστερή θέση (2η).
Τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν ενδείξεις στο στροφόμετρο που σας ενημερώνουν για το πότε θα χρειαστεί να αλλάξετε ταχύτητα.


Πατήστε το γκάζι απαλά και σιγά-σιγά αφήστε το συμπλέκτη.


Μόλις βάλετε ταχύτητα και πατάτε το γκάζι σταματήστε να πατάτε τον συμπλέκτη και πάρτε το πόδι σας από αυτόν. Είναι κακή συνήθεια να ακουμπάτε το πόδι σας στο στο συμπλέκτη.


Όταν θα χρειαστεί να σταματήσετε, πάρτε το δεξί πόδι από το γκάζι και πατήστε το φρένο τόσο όσο απαιτείται έτσι ώστε να επιβραδυνθεί σε μία ταχύτητα περίπου 15 χλμ, ενώ θα νιώσετε το αυτοκίνητο για να δόνηση. Πατήστε τότε τον συμπλέκτη ως το τέρμα και μετακινήσετε το μοχλό ταχυτήτων στη νεκρά για να μην σβήσει η μηχανή.


Τα παραπάνω είναι μία απλή θεωρία που θα χρειαστεί να εφαρμοστεί στην πράξη πάντα με την βοήθεια κάποιου δασκάλου.

Αν βρήκατε ενδιαφέρον αυτό το άρθρο κάντε ένα Like πάνω δεξιά.


11 comments:

Anonymous said...

πολυ ενδιαφερον!!!!!!

Anonymous said...

Τελικά η οδήγηση δεν είναι εύκολο πράγμα !!!
Πάντως μπράβο, πολύ αναλυτικά τα βήματα !!!!

Αιμίλιος Παππάς said...

Ευχαριστήσουμε για τις οδηγίες!

Anonymous said...

Αγχωτικο πραγμα η οδηγηση τελικα.....

svetlana mourela said...

Σ'ευχαριστω, με βοηθησε πολυ.

Unknown said...

Πολύ ωραίο, μπράβο

Fran Klm said...

ενδιαφερον, ευχαριστουμε

Unknown said...

Με βοηθησε ,ευχαριστω.

Anonymous said...

Ειναι τελειο.Μπραβο!!!

Niki Dimakopoulou said...

μπραβοοοο σας!!! πιο πολυ! το καταλαβα κ το κανω σωστα!!!παρα με το δασκαλο...

Παναγιώτης said...

Niki Dimakopoulou εκεί πού λέει πατήστε το γκάζι απαλά και σιγά-σιγά αφήστε το συμπλέκτη ξεκινάει γρήγορα και στις ανηφόρες;
Εγώ αφήνω τον συμπλέκτη σχεδόν μέχρι το φρένο και πατάω απαλά δύο φορές γκάζι.
Είτε είναι ανηφόρα είτε κάπου αλλού.