Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2012

Έλληνες οι καλύτεροι ταβλαδόροι και στους υπολογιστές


«Είμαστε πια πρωταθλητές και στο…τάβλι -στις γνωστές «Πόρτες» - αφού στην πρόσφατη 16η «Ολυμπιάδα» επιτραπέζιων παιχνιδιών για προγράμματα ηλεκτρονικών υπολογιστών με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης , το πρόγραμμα «Παλαμήδης» κέρδισε το χρυσό !

Έτσι, το ελληνικό πρόγραμμα για υπολογιστή στο αγώνισμα «backgammon» (http://goo.gl/zZH1e), που αναπτύχθηκε από τον υποψήφιο διδάκτορα του Τμήματος Εφαρμοσμένης Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας κ. Νίκο Παπαχρήστου, υπό την επίβλεψη του επίκουρου καθηγητή με ειδικότητα σε θέματα Τεχνητής Νοημοσύνης κ. Γιάννη Ρεφανίδη, κατέκτησε στην Ολλανδία την κορυφή….

Η φετινή συμμετοχή της ομάδας από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας ήταν η δεύτερη ελληνική συμμετοχή όλων των εποχών, πρώτη για τον «Παλαμήδη», που είχε την τύχη , απαραίτητη στο τάβλι, να επικρατήσει των αντιπάλων του και να στεφθεί χρυσός ολυμπιονίκης.

Όπως εξηγεί στο Real.gr ο δημιουργός του, κ. N. Παπαχρήστος ο οποίος εκτός από υποψήφιος διδάκτορας τυχαίνει να είναι καθηγητής Πληροφορικής στη Β/θμια εκπαίδευση και δεινός σκακιστής, «η ανάπτυξη του Παλαμήδη ξεκίνησε στα πλαίσια της εκπόνησης της διπλωματικής μου διατριβής στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Θέλαμε να κάνουμε κάτι πρωτότυπο και, με δεδομένο ότι το σκάκι και οι πόρτες είχαν ήδη ερευνηθεί, προσανατολιστήκαμε στα άλλα δύο κατεξοχήν ελληνικά παιχνίδια, το Πλακωτό και το Φεύγα».

Σχετικά με την υποκείμενη τεχνολογία, ο κ. Ρεφανίδης εξηγεί: «Η λειτουργία του Παλαμήδη βασίζεται σε ένα τεχνητό νευρωνικό δίκτυο, μια υπολογιστική δομή που προσομοιώνει τη λειτουργία του ανθρώπινου εγκεφάλου. Το νευρωνικό δίκτυο χρησιμοποιείται για να αξιολογήσει τις διάφορες καταστάσεις του παιχνιδιού, να προβλέψει δηλαδή ποιος θα είναι ο νικητής.

Ο Παλαμήδης χρησιμοποιεί το νευρωνικό δίκτυο για να αποφασίσει μεταξύ των εναλλακτικών κινήσεών του. Μάλιστα, για την απόφαση αυτή λαμβάνει υπόψη και τις πιθανές απαντήσεις του αντιπάλου. Το ενδιαφέρον στην ιστορία είναι ότι η εκπαίδευση του νευρωνικού δικτύου έγινε αυτόματα, παίζοντας εκατομμύρια παρτίδες κόντρα στον εαυτό του, μια τεχνική που στο χώρο της Τεχνητής Νοημοσύνης ονομάζεται Ενισχυτική Μάθηση».

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια: